In de MSX2 BIOS-calls worden nogal wat systeem adressen gebruikt om te kunnen werken. Deze tekstfile bevat het lijstje met systeem adressen. Deze dienen te worden gevuld met de juiste waarde zoals deze in die BIOS-call moet worden ge- bruikt: Naam: Adres: Lengte: Omschrijving: TXTNAM F3B3 2 Naamtabel SCREEN 0 TXTCOL F3B5 2 Kleurentabel SCREEN 0 TXTCGP F3B7 2 Patroontabel SCREEN 0 TXTATR F3B9 2 Sprite-attr. SCREEN 0 TXTPAT F3BB 2 Sprite-patr. SCREEN 0 T32NAM F3BD 2 Naamtabel SCREEN 1 T32COL F3BF 2 Kleurentabel SCREEN 1 T32CGP F3C1 2 Patroontabel SCREEN 1 T32ATR F3C3 2 Sprite-attr. SCREEN 1 T32PAT F3C5 2 Sprite-patr. SCREEN 1 GRPNAM F3C7 2 Naamtabel SCREEN 2 GRPCOL F3C9 2 Kleurentabel SCREEN 2 GRPCGP F3CB 2 Patroontabel SCREEN 2 GRPATR F3CD 2 Sprite-attr. SCREEN 2 GRPPAT F3CF 2 Sprite-patr. SCREEN 2 MLTNAM F3D1 2 Naamtabel SCREEN 3 MLTCOL F3D3 2 Kleurentabel SCREEN 3 MLTCGP F3D5 2 Patroontabel SCREEN 3 MLTATR F3D7 2 Sprite-attr. SCREEN 3 MLTPAT F3D9 2 Sprite-patr. SCREEN 3 FORCLR F3E9 1 Voorgrondkleur BAKCLR F3EA 1 Achtergrondkleur BDRCLR F3EB 1 Rand-kleur ATRBYT F3F2 1 Attribuut-byte (kleur) SX F562 2 Start X-coordinaat (Bit-blitten) SY F564 2 Start Y-coordinaat (Bit-blitten) DX F566 2 Eind X-coordinaat (Bit-blitten) DY F568 2 Eind Y-coordinaat (Bit-blitten) NX F56A 2 Aantal pixels horizontaal (Bit-blitten) NY F56C 2 Aantal pixels vertikaal (Bit-blitten) CDUMMY F56E 1 -- intern gebruik -- (Bit-blitten) ARG F56F 1 Richting (Bit-blitten) L_OP F570 1 Logic operator (Bit-blitten) CLOC F92A 2 Adres van cursor CMASK F92C 1 Masker van cursor DPPAGE FAF5 1 Display-page (op beeldscherm) ACPAGE FAF6 1 Active page LOGOPR FB02 1 Logic operator PATWRK FC40 8 Patroon-buffer SCRMOD FCAF 1 Scherm-type-nummer GXPOS FCB3 2 X-positie GYPOS FCB5 2 Y-positie Bij een gedeelte van de tabel staat tussen haakjes Bit-blitten. Dit heeeft te maken met het in Basic gebruikte COPY-commando die te maken hebben met de VRAM. Ook kan er vanuit de VDP met de diskROM worden gecommuniceerd. Dit om files van of naar disk te lezen resp. schrijven. Wanneer dit moet gebeuren, moet de naam van de file als volgt worden opgegeven in machinetaal: FNAAM: DEFB 34,"d:filename.ext",34,0 waarbij het adres van FNAAM in SX of DX moet komen. In SX als het geladen moet worden en (uiteraard) in DX als het weggeschreven moet worden. L_OP kan 10 verschillende bytes krijgen: 0 - PSET 1 - AND 2 - OR 3 - XOR 4 - PRESET 8 - TPSET 9 - TAND 10 - TOR 11 - TXOR 12 - TPRESET Het klok-RAM is onderverdeeld in vier blokken van 13 adressen die de data met een lengte van 4 bits bevatten. Blok 0 bevat de tijd en datum Blok 1 bevat de tijd en datum voor het alarm Blok 2 en 3 bevatten de scherminstellingen Groetjes, Albert Beevendorp.